4 Haziran 2015 Perşembe

"Gözlerimi kapattım ne yapacağını merak ederek.
kuş sesi,
akan su sesi,
rüzgar sesi,
duydum sırasıyla.
neredeyiz biz dedi,
odadayız dedim.
şuradan uçan kuşu görmedin mi, uzun tüylü olanı, dedi
uzun tüylü bir kuş göremeyecek kadar kördüm.
ırmaktan gelen su sesi ne kadar güzel değil mi dedi, sessizliğime tepki olarak.
su sesini duyamıyordum, gördüğüm siyahlıkla cebelleşirken.
rüzgarı hissetmiyor musun, bak yaprakların arasından tenine ulaşmak için o kadar yol geliyorlar.
bir rüzgar ne kadar iyi gelirdi terleyen bedenime."

dostlar beni hatırlasın bu gece.
karmaşık konuşmalarımı daha da karıştırmak için çabalayan,
beni yenmeye çalışan, ben düşman değilken kimseye
kendi doğruluğunu bana kabullendirmeye çalışan, oysa ki ben doğru yanlış ayrımının varlığına bile inanmazken.
beni deney faresi olarak kullanmaya çalışan, hazır bulmuş benim gibi deliyi, merak ediyor tabi nasıl delirdi diye.
dostlar beni hatırlasın.
bir kaç anı, kendine yakışan melodilere sığınır.
gün yüzüne gülümseme olarak çıksın anılar, ceylan ertem dinlediğinizde.
sahile oturup meyve yiyin mesela gecenin bir vakti,
kuşlar kabuklarını tırtıklasın küçük gagalarıyla,
münasebetsiz sarhoşun biri gelip işesin denize, sizden izin isteyerek.
biriniz taşkınlık yapsın.
son sigaranızı paylaşın, kaç kişiyseniz, otobüs beklerken.
dostlar beni hatırlasın.
sarhoş olup uyuma diye tutturduğum dostlarım hele.
martılara bağırışlarım gelsin gözünüzün önüne,
kendimi övmelerim,
hoşlarına gitmez insanların, göz korkutan insanlar.
beraber sevinmelerimiz oldu, nadir de olsa,
siz beni genelde suratsız ve garip olarak hatırlayacaksınız,
arada sıradanlığımın farkına varmayanlar olacak bunlar.
hiç birinizi sevmiyorum dostlarım,
bunu dile getirmekten hiç bir zaman çekinmedim,
aşık olduğu adamı unutamayıp tüm gemilerini yakan kadın,
hayal kırıklıkları olan adam,
gördüğüm en neşeli şalvarlı çocuk,
bir tomar gülümseyen yüz, her sabah.
bir tomar ağlamayı saklayan gülümseyen yüz.
bu şehirden gidiyoruz dostlarım.
dostlar beni hatırlasın.
yalnızlık gelsin benden sonra, hatırınıza.
yalnız olduğunuz,
yalnız öldüğünüz.

benim aşık olduğum yalnızlığım,
size bırakabileceğim en değerlim, görebildiğiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder